mlodzik prowadzi tutaj blog rowerowy

Wpisy archiwalne w miesiącu

Listopad, 2011

Dystans całkowity:b.d.
Czas w ruchu:b.d.
Średnia prędkość:b.d.
Liczba aktywności:0
Średnio na aktywność:0.00 km
Więcej statystyk

NIE TAKI SERWIS FOX’A STRASZNY JAK GO MALUJĄ ;-) Part II

Poniedziałek, 21 listopada 2011 | dodano: 21.11.2011

Cześć druga serwisu Fox’a:

Złożyłem amorka do kupy.



Wymienione uszczelki (cały komplet łącznie z nakrętkami od spodu). Wymieniony olej w komorze ze sprężyną, oraz w komorze z damperem.

Miałem mały problem. W instrukcji Oil Volumes Fox’a nie mogłem się doszukać mojego modelu amortyzatora. Znalazłem jeden, ale nie zgadzała mi się ilość oleju, którą muszę do niego wlać. Co się później okaże, pomyliłem wersje ;)

Stary olej wyleciał w ilości ok. 120 ml, a wg instrukcji zalecano wlać 30 ml do lewej goleni, 30 do prawej i 33.6 ml do dampera ;/. Łącznie wychodziło mi 93.6, więc z jakiej racji starego oleju mam 120 ml? W dodatku do goleni miał iść zielony olej 10wt., a do dampera czerwony, również 10wt. Starałem się znaleźć przez pół dnia jaka jest różnica między tymi olejami. Przejrzałem całego neta i gówno znalazłem ;). Na stronie fox’a również nic o tym nie piszą.
W końcu wszedłem na jakieś amerykańskie forum i tam ktoś napisał, że red i green nie różni się niczym. Ceną też nie. Taki żarcik FOX’a.
Pomyślałem, że to jest bez sensu. Na tym samym forum znalazłem również informację, że prawie nikt nie używa oryginalnych olejów np. FOX’a do amortyzatorów, ponieważ bardzo dużo się przepłaca, a niczym nie różnią się np. od Motula czy Motorexa 10W.

Cenna informacja na przyszłość, oleje innych firm są 2x tańsze i posiadają te same właściwości. Nawet w serwisach jadą na nieoryginalnych.

Jednak wracając do meritum sprawy, dalej nie wiedziałem co z ilością oleju do mojego FOX’a, więc postanowiłem napisać maila do FOX’a in United States of America :D. Pytam ich „what the fuck is going on?”. Wytłumaczyłem im, że tyle mam starego oleju a tyle chcą abym wlał :). Oni mi piszą, że prawdopodobnie nie mam amortyzatora FOX FIT, tylko zwykły bez FIT. Ten FIT, czyli odchudzony jest lżejszy o ok. 100 gramów ponieważ jego damper ma swój własny zbiorniczek z płynem i wystarczy wlać do niego 33.6, a do goleni 30 ml. płynu. Łącznie daje to 63.6 ml. w prawej goleni dla wersji FIT. Aby ten olej w damperze wymienić trzeba specjalnych kluczy i chwytaków do imadła.

W przypadku wersji „not FIT” (czyli mojej) należy wlać 160 ml, ponieważ jest tam damper O/B (open bath), który pobiera płyn z prawej nogi przez małe dziureczki w nim zainstalowane. Ta wersja ma taki plus, że wymienia się tylko olej w nodze i to wszystko. Jej minus to waga większa o 100 gramów ze względu na większą ilość wlanego oleju :).
30 ml. należało zalać do lewej goleni z komorą powietrzną. Tzn. dokładnie mówiąc od góry tam gdzie komora musiałem wlać 5 ml. Fluid Float FOX (płyn uszczelniający), a od spodu tam gdzie sprężyna, 30 ml. oleju 10wt.
Mam nadzieję, że zrozumieliście ;)

Napompowałem sobie amorka do 5.2 atmosfery (75 PSI) i wszystko pięknie śmiga.


Koszty, które poniosłem:
- Olej 1L – 50 zł (MOTOREX 10W) mam go na zapas, choć wlałem oryginalny.
- Float Fluid 10 ml – 8.50 zł
- Uszczelki – 82,50 zł
- Wysyłka – 10,50 zł
- Pompka do amorka – 71 zł (nie potrzebna, ponieważ amora pompowałem kompresorem warsztatowym) ;)
- Benzynka ekstrakcyjna – 8 zł

Łącznie: 230,50 zł

Cała wymiana zajęła mi łącznie ok. 40 min.
W serwisie chcieli za to prawie 300 zł

Korzyści:
- Zdobyte doświadczenie (gdyby ktoś miał pytania to zapraszam :))
- Zaoszczędzone prawie 70 zł ;), gratis pompka i olej na 5 następnych wymian :D.
- Każdy następny serwis będzie mnie kosztował ok. 100 zł :)

W przyszłym sezonie wystarczy, że kupię uszczelki i to wszystko.
Dampera mojego typu serwisuje się raz na 3 lata. Serwis polega na wymianie uszczelek, oringów i przesmarowania wszystkiego.
_________________________________________________

Z dodatkowych rzeczy, jakie zrobiłem to serwis tylnej piasty. Niestety miała luz i hałasowała. Wykręciłem wszystko, wyjąłem łożyska, wyczyściłem, ponownie nasmarowałem i skręciłem. Piasta nie ma już luzów i wszystko pięknie śmiga. Można powiedzieć, że rower przygotowany na kwiecień 2012 :D.

Wkrótce zamierzam kupić sztywny widelec XCR 450 carbon, bo bez sensu ścigać się z amorkiem na płaskich maratonach ;)

http://www.centrumrowerowe.pl/07401117066/PRO-widelec_sztywny_26_Carbon_445_XCR_MTB_Disc_only_PM/Produkt.aspx

co myślicie? Cena jest zachęcająca.



Serwis FOX'a :)

Czwartek, 17 listopada 2011 | dodano: 17.11.2011

Ostatnio nie jeżdżę, więc zadzwoniłem do serwisu aby zapytać się ile kosztuje serwis mojego amorka. Koleś powiedział, że 300 PLN :). 2 Miesiące temu było 199 PLN, ale teraz podrożało. Postanowiłem zrobić to sam, mimo, że wydam więcej kasy, ponieważ nie mam pompki, ani płynów i uszczelek.
Na razie idzie dobrze. Nie muszę nic robić z damperem bo z nim wszystko dobrze. Zamówiłem właśnie zielony płyn do FOXa 10wt, do prawej i lewej goleni i Float fluid do uszczelek. Uszczelki również zamówiłem. Razem z pompką kosztuje mnie to na razie 270 PLN, czyli jednak taniej :) (przy okazji mam pompkę i płynu na następne 3 wymiany).
Na stronach FOXa wszystko ładnie opisane krok po kroku co robić. Na razie porysałem troszkę amorka, ale człowiek uczy się na błędach i już wiem jak wyciągać uszczelki, aby tego nie zrobić ;).

Jak skończę to dam znać jak wyszło, bo jestem w połowie :) Zabieg dość prosty jak na razie. Wszystko stare wylane i wyczyszczone.

Oto efekt, i koniec pierwszego etapu ;)