mlodzik prowadzi tutaj blog rowerowy

Wrzesień, 2010

Tuczno - Poznań Bułgarska (Bilety na czwartkowy mecz)

• HRmax 157( 81%)
  • HRavg 119( 61%)
Niedziela, 26 września 2010 | dodano: 26.09.2010

Po wczorajszym maratonie chciałem trochę się przejechać. Kuzyn chciał kupić bilety na czwartkowy mecz Lecha, ale niestety kolejka była tak ogromna (znowu), że odpuściliśmy i wróciliśmy.
Ogólnie jechało mi się bardzo dobrze, słońce nie świeciło, a było 20 st. C. Generalnie spokojnie w krótkich spodenkach i rękawku :) Puls jakoś słabo szedł do góry, to pewnie skutki zmęczenia po wczorajszym maratonie :)

Maraton Istebna - "...ale mówie ci to jest ból taki jakby ci ktoś kijem zajechał." :>

• HRmax 177( 91%)
  • HRavg 151( 78%)
Sobota, 25 września 2010 | dodano: 26.09.2010

Do Istebny wyjechalismy z Poznania razem z Jackiem chwilę po 13, na miejscu byliśmy ok. 20. Niestety trafiliśmy na mega korki we Wrocławiu nie mówiąc już o drodze przed Wrocławiem, na której wiecznie są remonty (ale to bardzo dobrze). Rowery były na dachu więc też za szybko nie można było jechać.
Nocleg mieliśmy w Wiśle, ale najpierw pojechaliśmy do Istebny do biura zawodów po mój numer startowy, ponieważ gdzieś zgubiłem :(. Wracając, wpadliśmy do sklepu i kupiliśmy jakieś picie i jedzenie. W domu ugotowaliśmy makaron i naprawdę konkretnie się najedliśmy, po czym poszliśmy spać ;).
Budzik nastawiłem na 7 rano i gdy zadzwonił byłem jeszcze zmęczony. Jacek też nie wyglądał na super wyspanego :). Wstaliśmy kilka minut po 7 i zaczęliśmy się szykować. Musieliśmy spakować wszystkie rzeczy do auta, ponieważ już nie wracaliśmy do domu. Zjedliśmy śniadanie (płatki corn flakes z mlekiem) i ruszyliśmy na stadion w Istebnie. Od rana już było 15 st. C więc można było śmiało ubrać krótki rękawek. Na miejscu spotkaliśmy Adama, który po kontuzji barku na maratonie w Krakowie nie startował w zawodach, lecz został fotografem. Gdzieś na zjazdach siedział przyczajony i pstrykał fotki :)
Przed startem nie zabrakło oczywiście Klosia :) Po ostatnim maratonie w Głuszycy wypadliśmy tak "super", że oboje startowaliśmy z tego samego sektora (ostatniego :)). Pogadaliśmy chwilę przed samym startem, gdy nagle zostają 4 minuty do 10, a mi się przypomina, że nie odbiłem numeru startowego tym śmiesznym skanerem. Panika, przeskakuje przez metalowe płotki, Klosiu podaje mi rower i biegnę przepychając się miedzy wszystkimi w kolejce, rower do góry i skan. Ufff, udało się, cała operacja zajęła minutę :). Pozostaje 30 sekund do startu, patrze na pulsometr a tam 130 :).
W końcu ruszamy. Pierwsze kilka kilometrów cały czas asfalt delikatnie pod górkę. Pomyślałem, że rewelacja, przynajmniej się rozgrzeje i... się rozgrzałem. Ok. 15 minut trwała jazda w peletonie i po tym już czułem się dobrze. Pierwsze podjazdy dosyć strome, ale twardo idę. Dogoniłem Jacka, który startował z 3 sektora i jakiś czas jechaliśmy razem, później wiadomo... odstawił mnie aż miło :). Powiedziałem sobie, że tym razem podjadę pod każdą górkę, na którą fizycznie będzie możliwość podjechania, a to, że czułem się naprawdę dobrze tylko mi w tym pomagało. Ciągnąłem twardo pod każdy podjazd, czasami psycha siadała, ale mówię "nie, nie odpuszczę". Wreszcie moim oczom ukazuje się pierwszy super fajny zjazd :D, dużo kamienie, na środku woda z jakiegoś strumyczka, więc puszczam manetki i zjeżdżam z prędkością prawie 60 km/h wyprzedzając 4 osoby, które są przerażone. Sam przez chwilę byłem przerażony, ale po 2 s. mi przeszło, ponieważ zjadzy były tak świetne, że na mojej twarzy był tylko uśmiech. Jeszcze kilka podjazdów i zjazdów, w końcu kolejny szybko zjazd i bufet... chyba jakoś 20 km. Podjeżdżam szybko, biorę banana, izotonik mam, ruszam ponownie, ale coś rower jest dziwnie niestabilny, patrze na przednie koło a tam laczek. Mówię sobie "kurw.. kurw.., kurw.., dlaczego znowu ja, jeb..e opony". Spokojnie schodzę z rowera, wyciągam dętkę z plecaka i zaczynam ją zmieniać rzucając kurwami pod nosem. Wszyscy, których tak ładnie powyprzedzałem, teraz łykają mnie bezlitośnie. Zdjąłem oponę, koło miałem całe w błocie, zdając sobie sprawę, że zaraz złapie kolejnego laczka, jeśli syf naleci do środka i naleciał, ale drugiego laczka nie złapałem :). Obadałem oponę czy nie ma żadnego kolca i stwierdziłem, że wszystko ok, to widocznie był kamień. Pompka dość krótka, jedyne 130 ruchów wystarczy, aby koło było dobrze napompowane :) Założyłem koło i start, trochę schłodzony potrzebuję kilku minut, aby ponownie wejść na wysokie obroty. 20 minut później zaczynam doganiać tych, którzy wykorzystali moje nieszczęście :). W końcu po wdrapaniu się gdzieś bardzo wysoko, nie mam pojęcia gdzie to było, ale licznik pokazuje 31-szy km. zjazd mega super fajny, na którym uzyskuje 71.30 km/h :) Wyprzedzam na nim dwóch kolesi, którzy też cisną całkiem nieźle. Pojawiają się chopki, na których lecę w powietrzu kilka metrów, sam próbuję wybić się ciałem, aby lecieć jak najdalej i naprawdę się to udaje, czuję się przy tym bardzo pewnie. Za zjazdem ostro w lewo, niestety ze względu na prędkość ok.70 km/h przeoczyłem strzałki. Musiałem zawrócić, przez co dogoniło mnie tych dwóch panów.
Na ok. 45 kilometrze zaczyna się problem z moimi plecami, naprawdę zaczynają mnie napie....ać (i to wcale nie "za dużo wódy" :D). Cały czas mam energię do pedałowania, nogi spokojnie dają radę, ale na rowerze muszę siedzieć jak jakiś niedzielny rowerzysta, tzn. pozycja jak na rowerze trekingowym z takim dużym amortyzowanym siodełkiem :). Więc właśnie tak zaczynam podjeżdżać wszystkie asfaltowe górki, wyglądam jak idiota, ale nie mam wyboru, inaczej umrę..., później jeszcze zatrzymałem się na kilka minut i usiadłem na trawie mając nadzieję, że plecy trochę odpoczną. I tak się stało, przez kilka minut nie bolały, lecz później ból wracał i znowu czułem straszny dyskomfort.
Kilka kilometrów przed metą podjazd, na którym trzeba było pokonać ok. 300m przewyższeń za jednym razem, gdzie nachylenie terenu to min. 17%. Było co pedałować, ale ani razu z roweru nie zszedłem. Inni mogli, to dlaczego nie ja?
Później kolejny na maxa ostry zjazd, na którym poczułem nieprzyjemny swąd spalonych klocków :D. Śmierdziało naprawdę konkretnie.
Dystans miał wynieść 72 km, co oczywiście okazało się bzdurą. Ja patrząc na licznik, który wskazuje 70 km nie byłem świadomy, że nie zostały 2 km, ale 10. Pedałowałem dość szybko pod górkę, ale meta była jeszcze daleko. Na szczęście ostatnie kilka kilometrów to zjazd, który poprawił mi humor i pozwolił dojść jeszcze kilku tych, którzy łyknęli mnie w momencie gdy regenerowałem plecy :).
Czasu jakiegoś super nie wykręciłem, bo powiem szczerze, że zakładałem max 6 godzin. Góral ze mnie kiepski, a w Wielkopolsce nie ma gdzie ćwiczyć. Na szczęście za tydzień jest jeszcze Karpacz, którego trasa też ma sporo przewyższeń.

M2 - 41/46 :)
Open - 106/154

Czas: 6:20:07

Tuczno - Września, Września - Tuczno

• HRmax 144( 74%)
  • HRavg 126( 65%)
  • Kalorie 1999kcal
Niedziela, 19 września 2010 | dodano: 19.09.2010

Wycieczka z Tuczna do Wrześni i z powrotem.
Postanowiłem, że po wczorajszym maratonie, który wypadł kiepsko przejadę się trochę po asfalcie. Jechało się trudno, ponieważ na maxa wiał wiatr i to prosto w twarz niestety. Prędkość czasami poniżej 20km/h :) Niestety trasa przez Pobiedziska i Czerniejewo jest dosyć otwarta i otoczona polami. Ogólnie mówiąc było by nudno, gdybym po raz czwarty w ostatnich dwóch daniach nie złapał LAKA !!! 3 km przed Wrześnią mimo, że cały czas jechałem asfaltem to kolec znalazł się w mojej oponie, nie wiem jakim prawem. Jakieś fatum wisi nade mną. Chyba czas zainwestować w jakieś dobre opony, bo to już przesada.

Maraton Michałki

• HRmax 171( 88%)
  • HRavg 146( 75%)
Sobota, 18 września 2010 | dodano: 19.09.2010

Na maraton pojechaliśmy razem z Krzychem prosto z hotelu z Rogoźna. Dzień wcześniej mieliśmy spływ kajakowy na rzece Wełna. Niestety ja nie czułem się za dobrze i wiedziałem, że na tym maratonie nie wykręcę żadnego dobrego czasu. Cały poprzedni tydzień byłem chory i musiałem brać leki. Po za tym 90% wyścigu jechałem w drugiej strefie HR, a tylko 32 minuty w trzeciej. Na ok. 15 kilometrze wszyscy wyprzedzali mnie jak dziecko, 19 km/h jechałem i po prostu nie mogłem szybciej. Przez chwilę zastanawiałem się czy nie jechać Mega, ale rozmawiając po drodze chwilę z Klosiem, który pomylił mnie ze Zbyszkiem :D przekonałem się, że jednak GIGA.
Po drodze złapałem 3 laczki :). W życiu nie załapałem nigdzie pany i właśnie teraz za to wszystko zapłaciłem ;). Będzie na zapas, mam nadzieję :)

W Michałkach spotkałem:
Konrada
Marca
Jacka
Zbyszka
Klosia
i jeszcze wielu rowerowych twardzieli.

Pozdrawiam...

Moja pozycja jest tak cienka, że nawet nie chce mi się sprawdzać, przypuszczam, że jestem 9 na 7 :)

Bikemaraton Poznan

• HRmax 182
  • HRavg 161( 83%)
Niedziela, 5 września 2010 | dodano: 07.09.2010

Szybko i płasko, chociaż miałem kryzys na drugiej pętli. Otwarta przestrzeń i brak rywalizacji, prawie wszyscy jechali MEGA :)

Ja :), znaczy się ten po prawej :D

Kuzyn ;)

MY :D - Wygrałem bluzę, hehe ;)